Hasznos információk repülős utazásokhoz

A REPÜLŐÚT

Irodánkban foglalhatóak budapesti és bécsi indulású utazások, repülőjáratok egyaránt!

Csecsemők
Ebbe a kategóriába soroljuk a második életévüket be nem töltött gyermekeket. Az ő számukra nem tartunk fenn külön ülőhelyeket a repülőgépeken, így ingyenesen utaznak.

Késés
Rossz idő, sztrájk vagy a légtér túlterheltsége miatt előfordulhatnak késések. Az utazásszervező ilyen estekre nincs befolyással. Ezen okok miatt nem tudjuk vállalni a felelősséget a késésből eredő többletköltségekért, a célterületen elmulasztott szolgáltatásokért és más egyéb kárért sem.

Csomagkár, csomagkésés
Ilyen esetekben késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot a légitársasággal vagy helyi képviselővel. Írasson jegyzőkönyvet (Property Irregularity Report) és őrizze meg azt.

Érkezés a repülőtérre
Kérjük, vegye tekintetbe, hogy javasolt  legalább 2 órával a gép indulása előtt érkezni a repülőtérre, tekintve a szigorított biztonsági ellenőrzéseket.

Menetrendváltozás
A tervezett indulási időpontokról az utazási irodában kaphat tájékoztatást. Az aktuális menetrendet az útiokmányban tüntetjük fel, amelyet Ön közvetlenül az utazás előtt kap kézhez. A menetrend- és más változtatások jogát mind az utazásszervező mind a légitársaság fenntartja magának.

Túlsúly
Kérjük, vegye figyelembe a repülőjegyen megadott, maximálisan megengedett csomag-súlykeretet. Feltétlenül adja meg már a foglalás időpontjában, ha speciális csomaggal (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szándékozik utazni. A túlsúlyos és terjedelmes csomag többnyire felár ellenében szállítható, előfordulhat azonban az is, hogy a légitársaság a tárgy szállítását (pl. helyhiány miatt) megtagadja. A felárat az utasnak kell megfizetnie, a speciális csomag szállítása közben keletkező kárért sem a légitársaság, sem az utazásszervező nem vállal felelősséget.


A TRANSZFER
Valamennyi package (utazási csomag) ajánlatunk tartalmazza a repülőtér-szállás-repülőtér közötti transzfert is. Megérkezéskor a repülőtéren az adott utazásszervező képviselője várja és a transzferbuszokhoz irányítja Önt. Megértését kérjük azokban az estekben, amikor az útviszonyok miatt, közlekedési vagy egyéb más okból a transzferbusz útvonalát megváltoztatná és emiatt a transzferidő hosszabb a megadottnál. A legtöbb transzferbuszon angol, német vagy magyar nyelven beszélő kísérő biztosított. Túlsúlyos vagy terjedelmes csomagok (pl. kerékpár, szörfdeszka, golfütők, stb.) szállítását már a foglaláskor kérjük jelenteni. Az ilyen csomagok szállításának felárát a helyszínen kell fizetni.
Az elutazás napján esedékes transzfer találkozási időpontjáról a helyi képviselő értesíti Önt.


A SZÁLLÁS

Utaskívánság
A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szálláshely hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni.

A szobák elfoglalása és elhagyása (check in / check out)
A nemzetközi szokásoknak megfelelően az elutazó vendégek délig tartózkodhatnak szobáikban. Az érkező új vendégek emiatt csak a takarítás után, 15 óra tájban költözhetnek be. A szállásadók természetesen igyekeznek az újonnan érkezők szobáit mihamarabb rendelkezésre bocsátani, ha azt a szálloda töltése megengedi. Amennyiben a vendég a szobáját az elutazás napján délutánra is szeretné megtartani, ezt a recepción mindenképpen korábban meg kell beszélni, ugyanakkor fel kell készülni arra, hogy a szálláshely felárat (day-use) számít fel. Ezt az összeget a helyszínen kell kiegyenlíteni. Sok szálláshely csomagszobát vagy külön erre a célra kijelölt helyet biztosít az útipoggyász tárolására a szoba elfoglalásáig ill. a szálloda elhagyásának időpontjáig. A csomagtárolásért a szálláshely nem vállal felelősséget.

Csecsemők
Ebbe a kategóriába soroljuk a második életévüket be nem töltött gyermekeket. A szálláshelyeken rácsos kiságyak korlátozott számban állnak rendelkezésre. Javasoljuk, hogy már a foglalás időpontjában jelezzék erre vonatkozó igényüket. A csecsemők részére szükséges minden egyéb használati tárgyat (pl. bébiétel, pelenka, bili, stb.) célszerű már otthon a csomagba tenni, mert a szállodák legtöbbjében ezek nem szerezhetők be.

Étkezés, italok
A nyaralóhelyeken a legtöbb szállodában helyi ételeket kínálnak, amelyeket sok esetben számunkra szokatlan fűszerekkel és körítéssel készítenek és nem mindig forrón tálalnak. Kérjük, vegye tekintetbe, hogy az emberi testnek gyakran több napra van szüksége ahhoz, hogy a melegebb klímára és a szokatlan táplálkozásra átálljon. Az előbbi okok valamint a jéghidegre hűtött italok gyakran gyomorproblémákat okoznak. A félpanziós ellátás - a repülés időpontjától függetlenül - minden esetben a vacsorával kezdődik és az elutazás napján reggelivel zárul. Az igénybe nem vett étkezések ellenértékét nem áll módunkban visszatéríteni. Főként a kiírt étkezési időpontok kezdetén megtörténhet, hogy az éttermekben és a bárokban várakozni kell. Még inkább igaz ez - rossz idő esetén - azokban az éttermekben, ahol az asztalok egy része a szabadban található. A személyzet természetesen igyekszik minden kívánságot teljesíteni és a várakozási időt a lehetőségekhez mérten csökkenteni.

Öltözködés
A legtöbb szálloda éttermében alkalomhoz illő öltözék ajánlott, ezért azt javasoljuk, hogy a férfiak legalább egy hosszú nadrágot vigyenek magukkal.

All inclusive csomag
Az adott szálloda leírásában található azon szolgáltatások felsorolása, amelyeket a csomagár tartalmaz. Kérjük, figyelmesen olvassa el a leírásokat. A csomagárban szereplő szolgáltatások mennyisége a szálloda besorolásától is függ. Minden más, a részvételi díjban nem szereplő szolgáltatásért a helyszínen kell fizetni.

Három- / négyágyas szobák
A szálláshelyek többnyire standard kétágyas szobákat pótágyaznak, kivéve, ha a szoba leírásában egyértelműen három-, vagy négyágyas szoba szerepel. A kétágyas szobák a pótágyazás következményeként túlzsúfoltak lehetnek. A pótágyak többnyire nem normál méretű szállodai ágyak, hanem kihúzható-vagy összecsukható fekhelyek.

Egyágyas szobák
A legtöbb szálloda kevés egyágyas szobával rendelkezik, amelyek mérete, berendezése és fekvése gyakran eltér a standard kétágyas szobákéitól. Többségében külön egyágyas felár fizetendő.

Sport és szórakozás
Az egyes szállodáknál felsorolt sport- és szórakoztató létesítmények az időjárásnak megfelelően és a rendelkezésre álló készlet erejéig vehetők igénybe. Különösen nagy érdeklődés esetén is igyekeznek a szervezők minden vendég igényét azonos mértékben kielégíteni. Egyes esetekben előfordulhat, hogy bizonyos szolgáltatásokra hosszabb-rövidebb ideig várakozni kell, amiért szíves megértésüket kérjük. Bizonyos szolgáltatásokat csak előzetes bejelentés alapján lehet igénybe venni. Erre vonatkozóan információval helyi képviselők ill. a szálloda dolgozói szolgálnak. A sportlétesítményeket mindenki saját felelősségére használhatja, a gyermekekért a szülők tartoznak felelősséggel. A kikölcsönzött berendezések meghibásodásából eredő kárt a helyszínen kell megtéríteni.

Strand/medence
A szálloda előtti strandot általában a szállásadó üzemelteti (nyugágy, napernyő, bár, stb.), ugyanakkor nemcsak a hotel vendégei használják. Emiatt a strand tisztán tartása a helyi önkormányzatok feladata és felelőssége, de természetesen a szálloda üzemeltetői is törekednek a tisztaság fenntartására. A klímaváltozások, a széljárás és az erős hullámzás hatására a strandon moszatok, algák, egyéb tengeri szennyeződések jelenhetnek meg, amelyek a strand állapotát nagymértékben befolyásolhatják. Ezekre a körülményekre sem a szállásadó, sem az utazásszervező nincs befolyással. Egészségügyi okokból szükséges, hogy a medencék vizét vegyi anyaggal kezeljék, ezért érzékeny bőrű utasainknak mindenképpen ajánljuk, hogy ez ügyben konzultáljanak háziorvosukkal. A fentieken túlmenően a medencék vizét rendszeresen cserélni kell, ez idő alatt nem lehet fürödni. A medencék csak a helyi szabályozás alapján meghatározott időpontokban használhatók.

Napernyők / nyugágyak
A szállodák leírása utal arra, hogy napernyők és nyugágyak az adott szállodában rendelkezésre állnak-e, illetve hogy ezek külön térítés ellenében vehetők-e igénybe. Vegye figyelembe, hogy a nyugágyak és a napernyők száma nem mindig egyezik meg a szállodai férőhelyek számával, így többnyire - főként a főszezonban - előfordulhat, hogy a szükségesnél kevesebb áll belőlük rendelkezésre. Kérjük, kerülje több nyugágy és napernyő lefoglalását egy létesítményen belül.

Járulékos költségek
Az italok és a különböző szolgáltatások árait a szálloda vezetősége határozza meg, általában a szálloda kategóriájának megfelelően. A szállodákban kialakított üzleteket magánvállalkozók bérlik, az árak kialakítását nem tudjuk befolyásolni. A szálláshelyek házirendje megtilthatja a szállodán kívül vásárolt élelmiszerek és italok bevitelét a létesítmény területére.

Biztonság
Feltétlenül őrizze értékeit, készpénzét, útlevelét és repülőjegyét széfben (a szobában vagy a recepción). Probléma estén forduljon a helyi rendőrséghez és jegyzőkönyvben rögzíttesse a lopás tényét. Kérjük, hívja haladéktalanul helyi képviselőt.

Légkondicionálás
A légkondicionáló berendezés meglétére és működési idejére vonatkozó információ az adott szálláshely leírásában olvasható. Megtörténhet, hogy a klímaberendezést csak időszakosan működtetik.  Ezen túlmenően több létesítményben úgy alakították át a légkondicionáló berendezéseket, hogy csak zárt ajtók és ablakok mellett és a szobakulcs használatával működjenek. A berendezés tehát nyitott ajtó/ablak mellett ill. a szoba elhagyásakor automatikusan kikapcsol.

Animáció
A programokon való részvétel minden esetben saját felelősségre történik, a szálloda vezetősége nem vállal felelősséget semmiféle sérülésért vagy balesetért. Kérjük, csak olyan programokon vegyen részt, amelyeket otthon is gyakorol, és ügyeljen arra, hogy a szokatlan klíma miatt a megszokottnál hamarabb elfáradhat és több folyadékra lesz szüksége. A gyermekek számára szervezett animációs programok és a gyermekklub szolgáltatásai nem azonosak az óvodában megszokottakkal. A gyermekek akaratuk ellenére nem kényszeríthetők a részvételre. Kérjük vegye tekintetbe, hogy a nemzetközi clubok és szállodalétesítmények szórakoztató programjai és az animáció több nyelven (többnyire angolul, németül, és az adott ország nyelvén) folynak. Magyar nyelvű animációs programra a szállodák többnyire nincsenek felkészülve.

Éjszakai nyugalom
Kérjük tekintetbe venni, hogy a szálloda és a club területén - a szórakoztató programokra vonatkozó szerződésekben foglalt szabályozások alapján - 22 óra után hangerő korlátozás lép életbe. Ezzel szemben a szállodák környékén - különös tekintettel a nyaralóhelyeken - a bárok, diszkók és más szórakozóhelyek által kibocsátott hangerő nem minden esetben szabályozott.

A szálláshely besorolása
Az adott szálláshelynél megadott besorolás a helyi turisztikai előírásoknak és besorolásnak megfelelő állapotot tükrözi, amely eltérhet a Magyarországon megszokott kategóriáktól.


A HELYI KÉPVISELET

Fogadóóra
Az adott utazásszervező helyi képviselete fogadóórákon illetve indokolt esetben akár éjjel-nappal az Ön rendelkezésére áll. A fogadóórák időpontja és a képviselő telefonszáma a szállodákban elhelyezett információs táblákon olvasható. Budapesti indulás esetén a helyi képviselet magyar személyzet, míg a bécsi indulású csomagoknál német nyelvű az asszisztencia!

Sérelmek
Ha szabadsága idején kellemetlenségei adódnának, késedelem nélkül forduljon helyi képviselőhöz. Sok problémát tudnak azonnal, a helyszínen orvosolni, amennyiben tudomást szereznek a hiányosságról. Javasoljuk, hogy a felmerült problémáról minden esetben kérjen munkatársunktól írásbeli igazolást (formanyomtatvány!). Nem tartozik a helyi képviselet hatáskörébe a sérelem jogosságának elbírálása, elismerése és a követelések teljesítése.

 

REKLAMÁCIÓ

Amennyiben a helyszínen bármely szolgáltatással kapcsolatban kifogása  merülne  fel,  kérjük, haladéktalanul  jelezze  az  iroda megbízott képviselőjének. A helyszínen csak részben vagy nem orvosolt panasz kivizsgálásához jegyzőkönyv felvétele szükséges. Kérjük ilyen esetben panaszát és kárigényét a jegyzőkönyv eredeti példányának megküldésével 8 napon belül szíveskedjen megküldeni irodánk részére.


ÚJ FOGLALÁSI TERNDEK

Tekintsünk át néhány új kifejezést és azok tartalmát:

Előfoglalás
A külföldi utazásszervezők nyári ajánlatai már télen jórészt elfogynak, tőlünk nyugatra pedig az utazási irodákban már a téli síelést foglalják. Ajánlatos idejekorán lefoglalni az utazást, ha van konkrét elképzelésünk.  Előfoglalás esetén nagy mértékű AKCIÓKKAL, kedvező árakkal lehet számolni. Mivel a szállodák csekély számban rendelkeznek családi szobával, javasoljuk a többgyermekes családok részére, hogy a nyári üdülésüket is ilyen formában foglalják le. Előnye: Ön választhatja ki az úticélt és szállodát,  nagyobb még a kapacitás, kedvező árakon.

Last minute
Ha utazási döntését az utolsó pillanatra hagyja, előfordulhatnak a leértékelt ajánlatok.  Ebben az esetben komoly körültekintést javasolunk, mert nagyon alacsony árak mellett nem mindig számíthatunk minőségi garanciára, főleg gyengébb kategóriák esetében. A kedvelt és magasabb színvonalú szálláshelyek a szezon előtt többnyire megtelnek.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÓ UTAZÁSKÖZVETÍTÉSRŐL

Irodánk - mint utazásközvetítő - más utazási irodák, szolgáltatók által összeállított csomagoKAt, szolgáltatásOKAt értékesít. Utasként Ön minden alaklommal az utazásszervezővel kerül szerződéses jogviszonyba, másszóval ha utazásközvetítőn keresztül köti meg a szerződést, vagy rendeli meg a szolgáltatást, a szolgáltatás teljesítéséért az utazás szervezője lesz a felelős. Minden esetben az utazásszervező az, akinek az utazási szerződését mellékeljük a megrendelőhöz szerződéskötéskor!

Az utazás során felmerült problémákról vagy panaszokról Ön bizalommal tájékoztathat minket, és mi mindent el fogunk követni, hogy utasaink számára biztosítsuk a szükséges segítséget, mind a panasz bejelentésében, mind annak megoldásában.

Panasz észlelése, bejelentése: Ha az utazás során az utazási szerződésben rögzített pontok valamelyikével kapcsolatban Önnek panasza van (a szerződésben magasabb minőségű ellátás volt megállapítva, vagy az utazás alapfeltételét biztosító elhelyezés nem, vagy nem megfelelő minőségben került biztosításra, vagy valamelyik előzetesen egyeztetett az utazási szerződésben feltüntetett szolgáltatás nem volt elérhető), akkor azt haladéktalanul az illetékes tudomására kell hozni, hogy megkezdhesse az intézkedést az Utas kárpótlása és a körülmények javítása érdekében.
ha az utazási iroda idegenvezetőt, vagy a helyi partneriroda képviselőjét bízza meg az Ön segítésére, akkor a panaszát érdemes azonnal nála jelezni, aki ezt követően köteles a helyi szolgáltató felé is jelezni a kérdéses panaszt, amiről aztán jegyzőkönyvet készít, és abból egy példány Önnek átad. Ebben az esetben, ha a felkínált ellenszolgáltatással az Utas nem elégedett, vagy ellenszolgáltatás felajánlására nem kerül sor, akkor az idegenvezető köteles az utazásszervezőt haladéktalanul értesíteni.

Ha idegenvezető nem biztosított, akkor a helyszíni szolgáltatónál az Utas panaszt tehet, aki azonban jegyzőkönyv kiadására nem kötelezhető. Ebben az esetben az Utas köteles haladéktalanul értesíteni az utazásszervezőt, vagy az utazásközvetítőt a kifogásolt szolgáltatásról, aki, amennyiben lehetősége van, vagy a helyzet indokolja, segít a későbbi kárrendezés folyamán. A későbbi bizonyítást megkönnyíti, ha az utas fényképet készít a helyszínen, ami bizonyítja a hiányosságot, vagy a kifogásolt szolgáltatás minőségét.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben a kifogásolt eset után nem teszi meg haladéktalanul a szükséges intézkedéseket, úgy a hatályos jogszabályok alapján a panaszból származó kár bizonyítása az Utast terheli. A helyszínen nem bejelentett kárigény érvényesítése a fentiek szerint ezért nehézségekbe ütközhet, ezért a vitás helyzetek elkerülése érdekében minden esetben nagyon fontos, hogy az utas haladéktalanul értesítse az idegenvezetőt, vagy bármelyik illetékes felet, ezáltal biztosítva, a lehetőséget, hogy az illetékesek a helyszínen orvosolhassák a kérdéses hibát.

Panasz érvényesítése: A Jakab Reisen Kft. mint utazásközvetítő, minden lehetséges módon segíti az Utast a vitás kérdések rendezésében. Ha az utazás során felmerült problémákat az utazásszervező nem volt képes orvosolni, és a felkínált pótszolgáltatást az Utas indokoltan elutasította, akkor az utasnak jogában áll, panaszát benyújtani. A Jakab Reisen Kft. az Utast a panasz érvényesítésével kapcsolatosan minden rendelkezésére álló eszközzel támogatja, és kártérítési igényét továbbítja az utazás szervező felé. Amennyiben az Utas az utazásszervezővel nem jut konszenzusos megállapodásra, akkor az Utas a kárigényét bírósági úton is érvényesítheti.